Szkolenie

Aspekty bezpieczeństwa przy zakupie i przekazywaniu do użytkowania maszyn i urządzeń. Dobre praktyki.

Opis szkolenia


Szkolenie to jest odpowiedzią na potrzeby naszych klientów. Codzienna praktyka inżynierska oraz intensywne dyskusje z naszymi klientami spowodowały, że przygotowaliśmy program który porusza kwestie zagrożeń i problemy związane z zakupem i wdrożeniem do produkcji maszyn i urządzeń posiadających wady. Mówimy tutaj o niezgodnościach z Dyrektywą Maszynową 2006/42/WE, ROZPORZĄDZENIEM PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2023/1230 z dnia 14 czerwca 2023 r. w sprawie maszyn oraz Dyrektywą Narzędziową 2009/104/WE.

Cel szkolenia


Podczas szkolenia, każdy uczestnik może w sposób praktyczny uzyskać wiedzę na temat:

  • jak w ramach dobrych i sprawdzonych praktyk unikać lub rozwiązywać problemy związane z zakupem maszyn i urządzeń
  • w jaki sposób planować inwestycje zakupu maszyn, rozbudowy parku maszynowego czy modernizacji oraz na jakie aspekty zwracać uwagę w kontekście bezpieczeństwa
  • problemów interpretacyjnych europejskich i polskich przepisów prawnych w kontekście codziennej praktyki produkcyjnej, a także poznaniu metod szacowania ryzyka

Grupa docelowa


producenci maszyn

użytkownicy maszyn i urządzeń

zakładowe zespoły zakupowe

kadra zarządzająca

służba BHP

Program szkolenia


1. Zakupy i odbiory maszyn i urządzeń krok po kroku. Uczestnicy w sposób praktyczny poznają odpowiedzi na poniższe zagadnienia:

1.1. Dlaczego inwestowanie w bezpieczeństwo maszyn się opłaca? Jakie przynosi korzyści?
1.2. Jak kształtuje się podział odpowiedzialności – producent versus użytkownik? Kto za co odpowiada?
1.3. Na jakie aspekty formalne należy zwrócić uwagę (dokumentacja, deklaracja zgodności) planując inwestycję w przypadku:

1.3.1. Zakupu nowych maszyn (UE, spoza UE)
1.3.2. Przebudowy, modernizacji maszyn
1.3.3. Relokacji maszyn

1.4. Kiedy i jak weryfikować obowiązki producenta maszyny na poszczególnych etapach inwestycji?
1.5. Doprecyzowanie wymagań na poziomie zapytania ofertowego
1.6. Udział w odbiorach częściowych (FAT/ SAT)

1.7. Przeprowadzenie rzetelnej oceny ryzyka
1.8. Weryfikacja dokumentacji (instrukcja obsługi)
1.9. W jaki sposób możemy rozwiązać kwestie sporne / ustalenia bilateralne w oparciu o obowiązujące przepisy prawne, bez lub z udziałem organu nadzoru rynku (PIP)?

1.10. Jakie są konsekwencje wdrożenia i eksploatowania maszyny niespełniającej wymagań – niebezpiecznej?
1.11. Na jakie ważne aspekty techniczne należy zwrócić szczególną uwagę przy weryfikacji poprawności budowy układów bezpieczeństwa (osłony, układy sterowania, itp.)?
1.12. Jakie dobre praktyki warto wdrożyć i dlaczego?

1.13. Jakie są najczęściej popełniane błędy? Case studies

Cena szkolenia obejmuje


  • Zajęcia prowadzone przez wykwalifikowanego Trenera
  • Materiały szkoleniowe
  • Konsultacje z Trenerem
  • Catering ( szkolenie stacjonarne )
  • Certyfikat ukończenia szkolenia

Koszty oraz rezerwacja ewentualnego noclegu pozostają po stronie uczestnika szkolenia.

Prowadzący szkolenie


  • Andrzej Chrzanowski Andrzej Chrzanowski

    Andrzej Chrzanowski

  • Jacek Gurzyński Jacek Gurzyński

    Jacek Gurzyński

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Marta Stołowska

Aktualne terminy szkoleń


Data szkolenia
Lokalizacja
Koszty uczestnictwa
Dostępność
Zarejestruj swój udział w szkoleniu
Data szkolenia:
25.06.2025
Lokalizacja:
online
Koszty uczestnictwa:
900 PLN (netto)
Dostępność:
Tak
Data szkolenia:
02.10.2025
Lokalizacja:
Warszawa
Koszty uczestnictwa:
Pierwsza osoba 1700 PLN (netto)
Druga i kolejna osoba – 1500 PLN (netto)
Dostępność:
Tak

Szkolenia zamknięte


Jeśli większą wartością dla Państwa jest zorganizowanie szkolenia we własnym zakładzie – porozmawiajmy o Państwa szczególnych potrzebach i oczekiwaniach, przygotujemy indywidualną ofertę, dopasujemy program merytoryczny, a następnie ustalimy dogodny termin i miejsce szkolenia.